Zarządzanie i administrowanie
- posiadamy Licencję Zawodową Zarządcy Nieruchomości (dwóch licencjonowanych zarządców nieruchomości)
- protokolarne przejęcie nieruchomości i jej dokumentacji technicznej i księgowej
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali oraz ich właścicieli (na podstawie aktualnych dokumentów dostarczanych przez właścicieli)
- przygotowywanie i zwoływanie zebrań wspólnoty mieszkaniowej
- udział w zebraniach Wspólnoty Mieszkaniowej
- przygotowywanie, przy udziale Zarządu, projektu planu gospodarczego i opłat na pokrycie kosztów zarządu (w formie planu rzeczowo-finansowego) i korekt tego planu - w tym przychodów i wydatków z zaliczek n a koszty remontów Wspólnoty
- przygotowywanie wraz z Zarządem projektów uchwał
- przygotowywanie rozliczeń planu gospodarczego
- sporządzanie dla Zarządu rocznego sprawozdania finansowego Wspólnoty Mieszkaniowej najpóźniej na 7 dni przed terminem zebrania sprawozdawczego
- dokonywanie rozliczeń kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz świadczeń przypadających od indywidualnych lokali poprzez rachunek bankowy
- istnieje możliwość założenia odrębnego rachunku bankowego na zaliczki na koszty remontów
- wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali (dotyczących stanów kont lokali koniecznych do sprzedaży lokalu, do zaciągnięcia pożyczki hipotecznej, dodatków mieszkaniowych itd.)
- realizujemy zadania przewidziane w planie gospodarczym
- negocjujemy i przygotowujemy przy udziale Zarządu umowy związane z utrzymanie w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, chodnika przy nieruchomości oraz innych terenów wchodzących w skład nieruchomości (lub innych terenów, jeśli taki obowiązek wynika z postanowień ustaw) (zebranie ofert nastąpi po ustaleniu z Zarządem Wspólnoty zakresu sprzątania)
- zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw gazu, energii elektrycznej, energii cieplnej, zimnej wody, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci
- negocjowanie i przygotowanie, przy udziale Zarządu, umów o dostawy, roboty bądź usługi, kontrola prawidłowości wykonania tych umów oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych
- opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali
- reprezentowanie, w porozumieniu z Zarządem, ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed organami państwowymi, samorządowymi, instytucjami, urzędem skarbowym, sądami
- rozliczanie z właścicielami opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną
- naliczanie indywidualnych opłat
- pobieranie zaliczek na koszty utrzymania oraz opłaty eksploatacyjne
- regulowanie zobowiązań wspólnoty na rzecz dostawców mediów i innych kontrahentów poprzez rachunek bankowy
- informowania Zarządu o konieczności podjęcia działań windykacyjnych w celu uzyskania opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym
- pobieranie i windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości wspólnej
- przechowywanie dokumentów Wspólnoty Mieszkaniowej oraz ich archiwizacja (dokumenty należy przechowywać w okresie wymaganym przez przepisy podatkowe)
- stałe dyżury administratora na terenie nieruchomości 1 raz w tygodniu
Obsługa techniczna
- prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego oraz zobowiązywanie właścicieli do usunięcia nieprawidłowości, wykrytych podczas kontroli, które dotyczą ich lokali
- zapewniamy wykonanie w drodze zlecenia wybranym firmom branżowym:
- bieżącej konserwacji i drobnych napraw nieruchomości wspólnej
- konserwacji i drobnych napraw instalacji wspólnych (wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, odgromowej, gazowej, spalinowej i wentylacyjnej, centralnego ogrzewania, domofonów, dezynsekcję, deratyzację), naprawę dróg i chodników (stronami tych robót i rozliczeń z tego tytułu jest Wspólnota Mieszkaniowa i firma wykonawcza).
- w przypadku zaistnienia awarii niezwłoczne zabezpieczenie budynki i podjęcie działań mających na celu zminimalizowanie ewentualnych zniszczeń
- zapewniamy pomoc w przypadku zaistnienia awarii na częściach wspólnych nieruchomości także po godzinach pracy biura i w dni wolne od pracy (pogotowie lokatorskie)
Obsługa księgowa (rachunkowo-finansowa)
- prowadzenie ewidencji księgowej wspólnoty mieszkaniowej
- prowadzeniu ksiąg rachunkowych, w ramach których na podstawie planu kont syntetycznych i analitycznych rejestruje się wszystkie przychody, koszty, środki pieniężne oraz związane z tym rozrachunki
- system FK, księgowy, czynszowy, rozliczeń, sprawozdawczości, wdrożony i obsługiwany przy pomocy zintegrowanego licencjonowanego programu komputerowego firmy UNISOFT
Ubezpieczenie
- zawieranie umowy ubezpieczenia budynku położonego na nieruchomości wspólnej
- posiadamy ubezpieczenie OC od prowadzonej działalności
- oferujemy możliwość ubezpieczenia członków Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej z tytułu ubezpieczenia zarządu
- potwierdzanie do ubezpieczyciela faktu zaistnienia szkody w lokalu
- likwidacja powstałych szkód w zakresie objętych ubezpieczeniem tj. zgłoszenie szkody, przygotowanie dokumentów, uczestnictwo w wizji lokalnej, zlecenie napraw
Inne
- generujemy dodatkowe dochody z nieruchomości
- współpracujemy z inspektorami nadzoru budowlanego oraz konserwatorskiego sprawującymi nadzór z ramienia inwestora nad pracami na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej
- współpracujemy z wieloma cieszącymi się zaufaniem zarówno na trójmiejskim jak i ogólnopolskim rynku firmami remontowo-budowlanymi, instalatorskimi, konserwatorskimi, zajmującymi się konserwacją urządzeń, utrzymaniem czystości i porządku
- organizowanie obsługi prawnej
- prowadzenie korespondencji z właścicielami
Ważność oferty
Niniejsza oferta jest ważna przez 3 miesiące od momentu przekazania zainteresowanemu.