Firma Zarządzanie Nieruchomościami „ATTYKA” znajduje się w Gdańsku, przy ul. Kotwiczników 10AB. W imieniu firmy działa jej właściciel – Mirosława Stanulewicz – licencjonowany zarządca nieruchomości, wpisany do Centralnego Rejestru Zarządców Nieruchomości decyzją z dnia 30 maja 2000 r. pod numerem 862.
Zarządzanie i administrowanie
- protokolarne przejęcie nieruchomości i jej dokumentacji technicznej oraz księgowej
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali oraz ich właścicieli (na podstawie aktualnych dokumentów dostarczonych przez właścicieli - aktów notarialnych, postanowień sądów, danych z ksiąg wieczystych i wypisów z rejestru gruntów)
- przechowywanie dokumentów wspólnoty mieszkaniowej oraz ich archiwizacja (dokumenty należy przechowywać przynajmniej przez okres wymagany przez przepisy podatkowe)
- stałe dyżury Zarządcy i pracowników firmy na terenie nieruchomości
Zebrania wspólnoty mieszkaniowej
- przygotowywanie i zwoływanie zebrań wspólnoty mieszkaniowej
- udział w zebraniach wspólnoty mieszkaniowej
- przygotowywanie wraz z Zarządem projektów uchwał
- reprezentowanie, w porozumieniu z Zarządem, ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed organami państwowymi, samorządowymi, instytucjami, urzędem skarbowym, sądami
- działania windykacyjne w celu uzyskania opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym
Plan gospodarczy i sprawozdanie finansowe
- przygotowywanie projektu planu gospodarczego i opłat na pokrycie kosztów zarządu (w formie planu rzeczowo-finansowego) i korekt tego planu - w tym przychodów i wydatków z zaliczek na koszty remontów wspólnoty
- realizacja zadań przewidzianych w planie gospodarczym
- przygotowywanie rozliczeń planu gospodarczego
- sporządzanie dla Zarządu rocznego sprawozdania finansowego wspólnoty mieszkaniowej najpóźniej na 7 dni przed terminem zebrania sprawozdawczego
Opłaty i rozliczenia
- dokonywanie rozliczeń kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz świadczeń przypadających na indywidualne lokale poprzez rachunek bankowy
- opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali
- rozliczanie z właścicielami opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną
- naliczanie indywidualnych opłat
- pobieranie zaliczek na koszty utrzymania nieruchomości oraz opłat eksploatacyjnych
- regulowanie zobowiązań wspólnoty na rzecz dostawców mediów i innych kontrahentów poprzez rachunek bankowy
- pobieranie i windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości wspólnej
- opcja założenia odrębnego rachunku bankowego na zaliczki na koszty remontów
- wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń dla właścicieli lokali (dotyczących stanów kont lokali koniecznych do sprzedaży lokalu, do zaciągnięcia pożyczki hipotecznej, otrzymania dodatku mieszkaniowego itd.)
Umowy
- negocjowanie i przygotowywanie umów związanych z utrzymaniem w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku, służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, chodnika przy nieruchomości oraz innych terenów, jeśli taki obowiązek wynika z postanowień ustaw (zebranie ofert nastąpi po ustaleniu z Zarządem wspólnoty zakresu i częstotliwości sprzątania)
- negocjowanie i przygotowanie, przy udziale Zarządu, umów o dostawy, roboty bądź usługi, kontrolowanie prawidłowości wykonania tych umów oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych
- zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, zimnej wody, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci
Obsługa techniczna
- prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego oraz zobowiązywanie właścicieli do usunięcia nieprawidłowości, stwierdzonych podczas kontroli, które dotyczą ich lokali
- zapewnianie wykonania w drodze zlecenia wybranym firmom branżowym:
- bieżącej konserwacji i drobnych napraw nieruchomości wspólnej
- konserwacji i drobnych napraw instalacji wspólnych (wodno-kanalizacyjnej, ciepłej wody użytkowej, elektrycznej, odgromowej, wentylacyjnej, centralnego ogrzewania, domofonów, dezynsekcję, deratyzację), naprawę dróg i chodników (stronami tych robót i rozliczeń z ich tytułu są Wspólnota Mieszkaniowa i firma wykonawcza)
- w przypadku zaistnienia awarii niezwłoczne zabezpieczenie budynku i podjęcie działań mających na celu zminimalizowanie ewentualnych zniszczeń
- zapewnianie po godzinach pracy biura i w dni wolne od pracy pogotowia lokatorskiego
Obsługa księgowa (rachunkowo-finansowa)
- prowadzenie ewidencji księgowej wspólnoty mieszkaniowej
- prowadzenie ksiąg rachunkowych, w ramach których na podstawie planu kont syntetycznych i analitycznych rejestruje się wszystkie przychody, koszty, środki pieniężne oraz związane z tym rozrachunki
- system FK, księgowy, czynszowy, rozliczeń, sprawozdawczości, wdrożony i obsługiwany przy pomocy zintegrowanego licencjonowanego programu komputerowego firmy UNISOFT
Ubezpieczenie
- zawieranie umowy ubezpieczenia budynku położonego na nieruchomości wspólnej
- posiadamy ubezpieczenie OC od prowadzonej działalności
- oferujemy możliwość ubezpieczenia członków Zarządu wspólnoty mieszkaniowej z tytułu ubezpieczenia zarządu
- potwierdzanie do ubezpieczyciela faktu zaistnienia szkody w lokalu i w budynku
- likwidacja powstałych szkód w zakresie objętych ubezpieczeniem tj. zgłoszenie szkody, przygotowanie dokumentów, uczestnictwo w wizji lokalnej, zlecenie napraw
Inne
- generowanie dodatkowych dochodów z nieruchomości
- współpracujemy z inspektorami nadzoru budowlanego oraz konserwatorskiego sprawującymi nadzór z ramienia inwestora nad pracami na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej
- współpracujemy z wieloma, cieszącymi się zaufaniem zarówno na trójmiejskim jak i ogólnopolskim rynku, firmami remontowo-budowlanymi, instalatorskimi, konserwatorskimi, zajmującymi się konserwacją urządzeń, utrzymaniem czystości i porządku
- organizowanie obsługi prawnej
- prowadzenie korespondencji z właścicielami